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Brand Relaunch

[EN]

Founded in 1922 by Nat Fleischer, The Ring is one of boxing's most iconic publications, known as "The Bible of Boxing." The magazine played a crucial role in popularizing the sport by establishing independent fighter rankings and introducing the prestigious Ring Magazine Championship Belt, awarded to lineal champions.

The Ring Magazine returns to the spotlight with a rebranding that celebrates the magazine's 102-year history. To tell a bit of this story, we explored a collection of 1,230 issues, over 10,000 fights, 5,000 knockouts, and, most importantly, a lot of craft, blending digital techniques such as illustration, animation, and collages, further expanding the brand's visual system.

[PT]
Fundada em 1922 por Nat Fleischer, a The Ring é uma das publicações mais icônicas do boxe, conhecida como “A Bíblia do Boxe”. A revista teve um papel fundamental na popularização do esporte ao criar rankings independentes de lutadores e ao introduzir o prestigioso Cinturão de Campeão da Ring Magazine, concedido aos campeões lineares.

A The Ring Magazine volta aos holofotes com um rebranding que celebra seus 102 anos de história. Para contar um pouco dessa trajetória, exploramos uma coleção de 1.230 edições, mais de 10.000 lutas, 5.000 nocautes e, o mais importante, muito capricho artesanal, mesclando técnicas digitais como ilustração, animação e colagens, expandindo ainda mais o sistema visual da marca.

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